Eerste weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Mariët en Estée Princen - WaarBenJij.nu Eerste weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Eva Mariët en Estée Princen - WaarBenJij.nu

Eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Eva Mariët en Estée Princen

06 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Op 15 september is ons avontuur dan eindelijk, officieel begonnen. Drie weken geleden alweer, de tijd vliegt! Dat betekend hoogste tijd voor een update, dus bij deze.

Tot nu toe hebben we het ontzettend naar ons zin. We wonen in een groot studentenhuis met 15 anderen. Iedereen heeft zijn eigen badkamer met douche en toilet, uren in de rij staan om te douchen is daarmee gelukkig voorkomen. Het is hier gemiddeld zo’n 34 graden (ja echt waar!!). Even wennen wel die tempraturen, dat zijn wij Hollanders niet gewend. De eerste week hebben we genoten van het zonnetje, het zwembad en onze nieuwe huisgenoten. De twee weken die hierop volgde moest er daar in tegen (hard) gewerkt worden.

Op maandag 22 september ging onze eerste stagedag binnen Stichting Rika van start. Inmiddels zijn er 14 cliënten woonachtig in de begeleidde woonvorm. De opbouw van het tweede huis, waar 24 cliënten zullen komen wonen, is in volle gang. De verhuizing zal hopelijk as maand plaatsvinden.

De eerste week hebben wij veelal gebruikt om kennis te maken met onze stagebegeleidster, collega’s, cliënten en de organisatie. Om in week twee te kunnen starten met onze projecten, hebben wij de projecten nogmaals met onze stagebegeleidster doorgesproken. De komende 9 weken zullen in het teken staan van de invulling van de begeleidingsplannen van de cliënten, het verbeteren van de gesprekvoeringtechnieken en structureren en verbeteren van de rapportages. Om hiermee aan de slag te gaan moeten wij eerst weten hoe de organisatie te werk gaat. Om deze reden zou onze tweede week veelal bestaan uit het bijwonen van cliëntengesprekken, om deze na afloop van het gesprek te evalueren met de medewerkers. Zoals binnen alle organisaties willen onverwachte veranderingen of gebeurtenissen er weleens voor zorgen dat de planning ietwat moet worden aangepast, zo ook binnen Stichting Rika. Hierdoor hebben wij niet de hoeveelheid gesprekken kunnen bijwonen als gehoopt, maar de gesprekken die wij bij hebben mogen bijwonen hebben ons ontzettend geholpen en aan het denken gezet. Door hier met de medewerkers en met elkaar over te spreken hebben wij al allerlei leuke en hopelijk haalbare ideeën opgesteld voor de invulling van onze projecten.

Naast het stagelopen is er ook voldoende tijd voor leuke dingen! Zo hebben we al twee fantastische tripjes gemaakt, van de zon genoten, lekker gegeten en veelvuldig gedanst. Wij houden het hier nog wel even vol!!

Aanstaande week een nieuwe week, vol nieuwe uitdagingen en ervaringen, waar wij jullie binnenkort weer van op de hoogte zullen stellen. Wederom weer bedankt voor het lezen! Tot snel.

Lieve groet,
Estée Princen & Eva Mariët

• 09 Oktober 2014 - 17:44

AnneMarie Roelofsen:

Lieve Eva,
    Jullie verslag is erg leuk om te lezen,het enthousiasme spat er af!
    Ga zo door meisjes!
    Wij(G&AM) zijn dit moment in Tenerife en zitten met een temperatuur van 28 graden op ons balkon in de schaduw helemaal tevreden te zijn.Ook wij moeten aan deze temperatuur wennen,maar je zult ons niet horen klagen.We blijven 2 1/2 week van huis en gaan dan de kou weer tegemoet.
    Gisterenavond nog met Hermien gekletst via Skype.Alles ok. in Silvolde.
    We wensen jullie een mooie tijd en kijken uit naar het volgende verslag.Veel succes en knuffel,Gerard &AnneMarie

• 10 Oktober 2014 - 23:32

Paul En Ingrid :

Lieve Eva,
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Een drukke tijd voor de boeg! Veel plezier de komende tijd, wij kijken uit naar jullie volgende verslag! XXX Paul en Ingrid